Wednesday, September 9, 2009

..Hari ini..

....semalam aku janji nk sambung citer aku...erm lpas dpt surat tawaran aku aku kena daftar diri di IPGM kampus perlis..12 Jan 2009..walaupun aku keberatan utk melangkah ke utara, tapi aku gagahi jua..nasibla 3 kawan ku dr kustem pun satu kelas dgn aku, Nita, dila(aila)& fifi...bolehla jd peneman di sini.
maka bergelARla aku sebagai GURU Pelatih di Maktab. honestly aku tk dapat nk adapt kt sinimase mula2 dtg sini. mmg jauh beza life sini. tk sama dgn U.yela kena acept la..nama dia pn dh lain. kalu dkt u kleas 4 hari seminggu, kt sini pack dr pkul 8-5 kelas.hari2 plak 2.pastu adalah koko kt padang.huhuhu..lagi satu awl2 pagi dh kena senaman n poco2...penat giler...tapi aku salute kt adik2 pismp kt sini 4-5 tahun duk kat sini. aku yg setahun pun dh tak tahan..(yela diorg muda2 lg aku ni dh penghujung remaje heheheh)tk larat dh nk bt itu semua. nk study balik pun dh berkarat dh otak nie(4 thun kt kustem, hohoho)dh.....................
dan lg satu dlm kursus KPLi ni juga aku kena lulu satu kem iaitu BIG(bina insan guru) lg la...nanti aku sambung balik yea...banyak peristiwa yg aku alami..pendek kata nk jd "cikgu" nie banyak benda yg aku hadapi dn pelajari..mungkin ini semua dr ALLAH utk aku...aku ingat kata2 kawn aku semua yg berlaku pasti ada hikmat n terbaik buat kite!................

No comments: