Sunday, March 17, 2013

Dalam Memory Siti Zubaidah Bt Ngah

..24 Hb Mei2010.. aku dikejutkan dengan berita pemergian..sahabat baik ku di UMT..CT...4 tahun bersama2 berkongsi pahit dan manis...akhirnya dia yang pergi dulu...aku secara jujur sehingga ke hari ini...masih terasa betapa sedih hati ku ini...tiap mlm aku mesti terfikirkan dia..air mata yang ku tahan terluah jua.....

...tak sangka perjumpaan kami semua pada konvokesyen 2007 adalah perjumpaan terakhir..selepas itu..kami tak berpeluang untuk berjumpe...aku sedih sgt bila dia pergi kerana..selpas hbis belajar..dia selalu ajak aku bertandang ke pahang.tp aku tk pernah berpeluag ke sana,.... jemputan ke kenduri perkahwinannya tak dapat aku tunaikan atas sebab2 tertentu...walaupun beria2 dia memujuk aku untuk bertandang ke pahang...aku ckp mungkin selepas dia mendapat baby..aku akan bertandang ke pahang..tapi ALLAH tetap tak mengizinkan aku ke pahang...Maafkan aku CT...tak dapat nk menunaikan janji... itu...semoga ALLAH memberi aku peluang untuk menatap putera tunggal kau CT...

akan aku kenang memory kita bersama sampai akhir hayat...saat kita sama2 menunggang skuter ke kelas...bahu dan belakang kau yg pernah menjadi tempat aku bersandar dan menongkat, air mata yang pernah kita kongsi bersama...dan hangat tapak tangan kau..yg memeluk lenganku ..bila kita nk lelapkan mata..dan kau satu2nya.. teman yg pernah menyuapakn aku nasi dengan tangan kau sendiri...selain emak aku ..dan terlalu banyak kenangan kita.....CT..


aku tak dapat menahan air mata ku tiap kali aku nk tidur...kerana skrg ni..tiap kali aku nk pejam kan mata aku akan terkenangkan ..CT....kerana kami selalu tidur bersama ..aku dan CT adalah roomate selama 2 thun..bila tido,CT akan selalu memeluk tangan aku....


Aku harap malam ini adalah malam terakhir aku menitiskan air mataku buat mu CT..kerana aku tahu aku tdk sepatutnya begitu...


Aku Doakan kau aman di sana... SITI ZUBAIDAH sahabatku........

No comments: